Bij klachten
Heeft u een klacht over de behandeling of over uw behandelaar?
Bespreek de klacht met uw behandelaar...
Ik nodig u graag uit de klacht met mij te bespreken. In onderling overleg kan vaak veel worden opgelost. Komen we er niet uit of is het lastig de klacht direct met mij te bespreken, dan kunt u de klachtenfunctionaris van de LVVP vragen om te bemiddelen. Deze klachtenfunctionaris is onafhankelijk.
Omdat het voor vrijgevestigde ggz-professionals ondoenlijk is om per praktijk een eigen klachtenfunctionaris te hebben, maakt de LVVP gebruik van de professionele klachtenfunctionarissen van Klacht&Company. U kunt hier als cliënt van een LVVP-lid een beroep op doen. De klachtenfunctionarissen zijn zodanig getraind dat zij -naast de eerste klachtopvang- kunnen bemiddelen bij de afhandeling van uw klacht.
Een klacht indienen gaat als volgt.
- Vul het LVVP-klachtenformulier (zie website LVVP) in.
- Mail het ingevulde formulier naar LVVP@klachtencompany.nl.
- De klachtenfunctionaris neemt binnen 2 werkdagen contact met u op.
- U kunt de klachtenfunctionaris ook zelf bellen: tel. (088) 234 16 06.
Heeft u een klacht over tarieven en regelgeving?
Hebt u vragen over tarieven en regelgeving? Dan kunt u terecht bij het LVVP-bureau. Bel naar tel. (030) 236 43 38 of mail naar r.bakker@lvvp.info of t.ruijl@lvvp.info
Heeft u een klacht over uw zorgverzekeraar?
- Hebt u klachten over bijvoorbeeld de vergoeding door uw zorgverzekering? Dan kunt u terecht bij de onafhankelijke Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen.
- Vindt u dat de zorgverzekeraar uw privacy niet respecteert? Leveren de veranderingen in de zorg voor u of voor uw naasten problemen op? Merkt u dat zaken nog niet goed geregeld zijn? Of hebt u een andere klacht of vraag over de ggz? Dan kunt u terecht bij het landelijk meldpunt zorg.
- Komt u in acute nood, bijvoorbeeld omdat u van het kastje naar de muur wordt gestuurd en noodzakelijke zorg mist? Ook dan kunt u terecht bij het landelijk meldpunt zorg.
Heeft u een klacht over overbodige of ingewikkelde formulieren?
Vindt u de formulieren van uw zorgverzekeraar of behandelaar onnodig ingewikkeld of overbodig? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Bel hiervoor de klachtenlijn tel. (088) 770 8 770 of mail naar info@nza.nl. De NZa kan daarover vervolgens een bindend advies uitbrengen, maar dat hoeft niet. U kunt ook een melding doen zonder dat de NZa hier een bindend advies aan verbindt.